2014. december 4., csütörtök

Polaritásaim

A Közép-Európa Táncszínház fiatal táncosa, Frigy Ádám ezúttal koreográfusként mutatkozott be Polaritásaim című saját darabjával a társulatnak anyaotthont biztosító Bethlen Téri Színházban.

Színház a színházban, tánc a táncban. Ritka, egyedülálló produkciót hozott létre Frigy Ádám és Mádi László. Különleges kezdéssel fogadták a nézőket a művészek. Összeguborodva félmeztelenül feküdtek a színpadon, míg mindenki elfoglalta a helyét. Lassú patakfolyás a hangszórókból, minimál (vetített) zöld mező a fehér háttér előtt. A díszlet akár Tokió egy lakásában, egy elhagyott téren vagy egy mezőn is lehetne, de egyértelműen Japánt idézi. A táncosok ismerkednek egymással, majd finoman harcolnak, pont annyira finoman, hogy ne bántsák egymást. De a harcművészet nem csak itt jelenik meg, hanem a vásznon is. Ugyanis előre felvett koreográfiát látunk, míg a művészek csak mímelnek a színpadon, az előre felvett harcművészeti és tánckoreográfiákat vetítik a háttérben. Csak árnyképeket látunk, de azok nagyon szépek és a koreográfia is izgalmas. Közben elöl zajlik az előadás másik része. Szabad asszociáció. 2 fiú, akik formabontó módon bukósisakban adják elő a darabot. Lehetne ez maszk, de az már nem illik a modern tánchoz. A bukósisak jelképezi azt, hogy nem tudjuk, ki van mögötte. Bárki lehet. Az előadás végén a központi fehér fény vörössé változik. Ez sok mindent jelenthet, dühöt, szerelmet, vért is szimbolizálhat. Testvériség? Barátság? Viszály? Szerelem? Erről is szól a Polaritásaim.

Fejes Imre

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése