2014. november 18., kedd

Hét hét - avagy miért távoztam és miért ötödik

1. hét
Legalább harmincan vagyunk. Üveg. Jobbra automata, balra mosdó. Nyolctól délig. Fél kilenctől délig. Tíztől délig. Délután annál tovább. Épület. Emberek. Fejlődés. Jelen van. Jelen van Magyarországon. Jelenlét. Növekszik. Húzd be nyakad. Figyelj. Itt a férfiak elegánsabbak, mint a nők. A férfiakon ing, sötét nadrág, zakó. Nehéz téveszteni. A nők néha tévednek. Lehet egyszerre nevetni. Kávét inni. Szomorúnak lenni. Lépcsőzni. Lehet fölhajtani, bekapcsolni, kikapcsolni, lehajtani. Mosdóba menni. Lépcsőzni. Meglepődni. Nevetni.
Az érzelmeket ki lehet mutatni, de nem hosszan.

Én a piros vagyok. Olyan ez a pasi mint egy protézis. Nem arra megyek, amerre akarok. Általa messzebbre látok.

2. hét
Szürke kis világunk szürkén fénylik, mint a selyemnacik. Elegancia vagy idiotizmus? Ne nyugtalankodj emiatt. Az aktuális divat eldönti. Mi az aktuális? Ami aktuális. Mi divat? A férfiakon ing, nadrág, zakó. Nehéz téveszteni. A nők néha tévednek. Érzelmeket kimutatni, de nem túl hosszan. Nevetni, ha viccesnek szánták. Pörögni, amikor sok a tennivaló. Megmenteni, mert neki úgy jó és mert altruista-karrierista.
Szeretnék nevetni, amikor vicces. Nyugtatni, amikor sok a tennivaló. Pörögni, amikor pörög. Hagyni, hogy elkövesse.

3. hét
Mi most jól összeragadtunk. Együtt megyünk mindenhová. Véd- és dacszövetség. Ezek nem szeretik, ha valakik párban vannak. Mert mindenki egyedül van. Ők ketten nem élhetnek egy életet, mert hiszen mindenkinek egy élete van. Az szám szerint kettő.
Androgün vagyok. Férfi és nő. Ma küzdök, mint egy férfi és gyenge vagyok, mint egy nő. Holnap gyenge leszek, mint egy férfi és küzdök majd, mint egy nő.

Ragadd meg, húzd meg. Miért csináljuk? Nem tudom. El kell foglalnunk magunkat valamivel. Nem gondolod? És nem szeretem a különcöket. Ez is egy jó gondolat. A három ördögfióka kikezd hősünkkel. Vajon hogyan bírja a megpróbáltatásokat?

4. hét
Én a narancs vagyok. Lengén öltözve rohan fel-alá, előre-hátra. Valamit akar és ez nincs rendben a kis világ rendje szerint. Balra mikor jobbra. Előre mikor hátra. Szét amikor össze és össze amikor vissza és vissza amikor előre. Azt hinné, most jó lesz, de egy pofon eltéríti, leteríti. Nők a férfiakkal szemben. Férfiak a nőkkel szemben. Nők a férfiakért. Férfiak a nőkért. Egymagad a tömeggel, a tömeg egymagában. Tömegben mozogsz. Mellőled valaki kiválik. Miért teszi ezt. Nem kérdezed. Mondod. A mozdulat beszél.

5. hét
Én a sárga vagyok. Izgul. Fecseg. Önkéntes lelkesedő. Önkéntelenül lelkesedő. Idegesítő. Szóljatok neki, hogy most ne. Még mindig. Mi ütött belé? Miért nem hagyja már abba?! Miért akarja? Rögeszméje lett talán? Húzd be a nyakad, mert jönnek. Csönd. Most folytathatod. Ügyesen kijátszottad őket.

6. hét
Én a lila vagyok. Nem értem, miért ragaszkodik hozzá. Olyan mókás, ahogy akarja. Fölhívja magára a figyelmet. Ez az egyetlen, ami maradt neki. Van valami, ami a sajátja. Legyen meg az akarata. Megengedem. Ettől érzem, hogy létezem.
Van, ki fogja kezem. Mindenkinek kell valami.

7. hét
Ne élj vissza a helyzeteddel. Ne légy kegyetlen. Mégiscsak az enyém? Miért alázol meg?
Megszereztem. Boldogság. Boldogság?

*

Ötödike. Születésnapomra. Kilépek.

Egyedül, párban, csapatban, tömegben. Egyedül a tömegben. Tömegével egyedül. Narancs vagyok. Szabadabban akarok. Hagyjatok. Sietek. Annyi dolgom van. Ne akadályozzatok. Tényleg rohanok. Nem látod, hogy sietek?

Szerinted meghalt? Csak elájult. Miért olyan nyughatatlan?

*

- Mindjárt vége. Minket néznek.
- Nem minket néznek. Felénk néznek. De nem minket.
- Szerintem minket. Nézd, milyen fenyegető pofát vágnak.
- Szerintem félnek. Megdermedtek a félelemtől. Attól ordítottak.
- Az elégedetlenségtől.
- Talán.
- Ki akarnak törni abból, amiben benne kavarognak.
- Ha nem lennének benne, nem lennének emberek. Tanulmányozd a kutyákat például vagy a patkányokat. Jobban megérted majd őket.
- A majmokat?
- Az is jó. Meg a farkasokat. Meg a macskákat.

Aradi Csilla

fotó: Geberle Berci - www.facebook.com/geberleberciphotography

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése